Skip to content

XTB na 10 lat w Skylinerze 

XTB, globalny fintech umożliwiający inwestorom indywidualnym efektywne zarządzanie swoimi finansami, przedłużył umowę najmu w warszawskim biurowcu Skyliner należącym do Grupy Karimpol o kolejne 63 miesiące. Firma pozostaje na dotychczas zajmowanej powierzchni, która liczy blisko 4 400 mkw.

XTB przeniosło swoją siedzibę do Skylinera na początku 2022 roku, zajmując trzy piętra wieżowca zlokalizowanego przy Rondzie Daszyńskiego. Wraz z nowym okresem najmu XTB łącznie wynajmie powierzchnię na 10 lat.  

– Decyzja o przedłużeniu umowy potwierdza nie tylko satysfakcję najemcy z lokalizacji, ale i z wysokiego standardu budynku, jego funkcjonalności oraz dostępu do zaawansowanych rozwiązań technologicznych i ekologicznych. Cieszymy się, że tak renomowana firma jak XTB i jeden z pierwszych najemców naszego budynku pozostaje w nim na kolejne lata. To dla nas najlepsze potwierdzenie jakości oferowanej przestrzeni biurowej oraz naszego podejścia do długofalowych relacji z najemcami – mówi Michał Orłowski, Head of Leasing and Asset Management w Karimpol Polska.

XTB to globalny fintech zapewniający inwestorom indywidualnym natychmiastowy dostęp do międzynarodowych rynków finansowych poprzez aplikację mobilną. Powstała w 2004 roku spółka wspiera obecnie ponad 1 500 000 inwestorów z całego świata w osiąganiu ich ambicji i celów finansowych. Oferta polskiej aplikacji jest dopasowana do każdego kto tylko chciałby aktywnie zarządzać swoimi finansami – od akcji i ETF’ów, przez rachunki emerytalne, kontrakty CFD po wirtualny portfel z kartą wielowalutową. Obecnie spółka prowadzi swoją działalność niemal na całym świecie oraz posiada biura w 12 krajach, m.in. Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Chile i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Globalnie zatrudnia ponad 1200 pracowników. Ponadto, XTB mocno angażuje się w edukację – inwestorzy mają do dyspozycji setki godzin darmowych webinarów oraz materiałów edukacyjnych, natomiast Fundacja XTB aktywnie angażuje się w promowanie wiedzy finansowej w szkołach ponadpodstawowych, m.in. poprzez program “Akademia jutra. Finanse z klasą” czy strategicznej współpracy z Polskim Towarzystwem Ekonomicznym.    

– Decyzja o przedłużeniu umowy najmu w Skylinerze jest naturalną kontynuacją dotychczasowej współpracy. Cenimy ten budynek za wysoką jakość, funkcjonalność, elastyczność przestrzeni oraz bardzo dobrą lokalizację. Skyliner sprawdził się jako główna siedziba XTB zarówno pod względem logistycznym jak i w kontekście komfortu pracy coraz liczniejszego zespołu – mówi Paweł Szejko,  członek zarządu XTB ds. finansowych.

W procesie renegocjacji umowy firmę XTB reprezentowała firma doradcza Savills, a właściciela budynku – Grupę Karimpol – w zakresie obsługi prawnej kancelaria Argon Legal.

– Decyzja XTB o pozostaniu w Skylinerze to potwierdzenie rosnącego znaczenia nowoczesnych i doskonale zlokalizowanych powierzchni biurowych. Cieszy nas, że mogliśmy wesprzeć XTB w procesie renegocjacji najmu, otwierając tym samym kolejny rozdział w rozwoju tej dynamicznie rosnącej organizacji. Jesteśmy przekonani, że Skyliner, dzięki wyjątkowej lokalizacji i innowacyjnej infrastrukturze, pozwoli firmie XTB w pełni realizować ambitne cele – zaznacza Karol GrejbusAssociate Director, Office Agency, Tenant Representation, Savills Polska.

Skyliner – jeden z siedmiu najwyższych biurowców w Polsce (195 m) – został oddany do użytku w styczniu 2021 roku jako pierwsza część kompleksu biurowego. Posiada certyfikat BREEAM na poziomie Excellent i jest zasilany w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii. Całkowita powierzchnia biurowa do wynajęcia to 45.000 mkw. Najemcami pierwszej wieży kompleksu są m.in.: Aon, Bolt, Booksy, Capital.com, Coca-Cola Poland Services, Colonnade Insurance Oddział w  Polsce, Dom Maklerski X-Trade Brokers (XTB), DXC Technology, ENATA Bread, Falck, Greenville, Luxoft, Meet & Eat, MicroStrategy, Noble Securities, Onwelo, Process Solutions, Tarkett, Werfen, Vention, Villa Foksal (Look Up), Wento, globalny operator elastycznych przestrzeni biurowych Mindspace, Xperi.

Od lutego 2024 r. trwa budowa II etapu kompleksu przy Rondzie Daszyńskiego, której zakończenie jest planowane na końcówkę 2026 roku. Druga wieża będzie mieć 130 metrów wysokości, 28 kondygnacji i 24 000 mkw. powierzchni do wynajmu. Większość przestrzeni użytkowej – 23.000 mkw. – zostanie przeznaczona na biura. Lokale handlowo-usługowe na parterze budynku zajmą blisko 1.000 mkw. Standardowa powierzchnia piętra biurowego wyniesie około 1.100 mkw. Na najwyższych piętrach budynku powstaną tarasy-ogrody o łącznej powierzchni blisko 900 mkw.Karimpol Polska otrzymał już dla budynku certyfikat BREEAM na poziomie Outstanding i – podobnie jak w przypadku pierwszego etapu – planuje zasilanie budynku z odnawialnych źródeł energii. Głównym wykonawcą inwestycji jest WARBUD S.A., a za projekt architektoniczny odpowiada pracownia APA Wojciechowski Architekci. W komercjalizacji drugiej fazy kompleksu wspiera inwestora zespół CBRE Polska.