Warszawski biurowiec Skyliner należący do Karimpol Polska zostanie nową siedzibą firmy Process Solutions – lidera w dziedzinie outsourcingu biznesowego. Najemca zajmie około 1.000 mkw. powierzchni. Do swojej nowej lokalizacji wprowadzi się w styczniu 2025 roku. Wraz z podpisaniem kolejnej umowy na wynajem Skyliner osiągnął już poziom 95% komercjalizacji.
Process Solutions to firma świadcząca usługi outsourcingu biznesowego. Na polskim rynku działa od 2008 roku jako część międzynarodowej grupy, zapewniając najwyższy poziom obsługi księgowej i kadrowej dla największych korporacji na całym świecie. Firma specjalizuje się w świadczeniu kompleksowych usług księgowych, podatkowych, prowadzeniu ksiąg rachunkowych oraz obsłudze kadr i płac. Zapewnia także zarządzanie administracyjne i konsulting dla klientów. Process Solutions tworzy dynamiczne środowisko pracy dla ponad setki pracowników, wspierając zarówno młodych profesjonalistów, jak i doświadczonych ekspertów. Dlatego też wybór nowej przestrzeni biurowej był kluczowym elementem w planowaniu dalszego rozwoju firmy.
– Aby móc zapewnić rosnącej grupie naszych pracowników jak najlepsze warunki podczas pracy stacjonarnej, rozpoczęliśmy poszukiwania nowej przestrzeni biurowej. Skyliner okazał się idealnym kandydatem nie tylko ze względu na swoją dogodną lokalizację w samym sercu biznesowo rozwijającej się Woli, ale również ze względu na komfortowe rozwiązania oferowane najemcom i wysoki standard samego budynku. Jesteśmy przekonani, że nasi pracownicy będą doskonale czuć się w nowej przestrzeni – mówi Tomasz Tąkiel, dyrektor zarządzający Process Solutions.
Najemca zajmie około 1.000 mkw. na trzecim piętrze Skylinera i wprowadzi się na początku 2025 roku.
– Jesteśmy wdzięczni Process Solutions za okazane zaufanie. Cieszymy się, że kolejna tak renomowana firma doceniła naszą inwestycję. To jeszcze jeden dowód, że Skyliner jest miejscem, gdzie biznes ma się świetnie, a pracownicy znajdują warunki do efektywnej pracy w dobrej atmosferze. Nasz biurowiec wyróżnia się jednak nie tylko komfortem i nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi, ale także najniższymi opłatami eksploatacyjnymi wśród warszawskich wieżowców – mówi Michał Orłowski, Head of Leasing and Asset Management w Karimpol Polska.
Najemcę w procesie transakcyjnym reprezentował Walter Herz, natomiast CBRE działała w imieniu właściciela budynku.
Skyliner I jest tym samym wynajęty już w 95%. W procesie komercjalizacji pozostaje ostatnia wolna przestrzeń. Trwa natomiast – i przebiega zgodnie z planem – budowa II etapu kompleksu przy Rondzie Daszyńskiego, której zakończenie jest planowane na końcówkę 2026 roku. Druga wieża będzie mieć 130 metrów wysokości, 28 kondygnacji i 24 000 mkw. powierzchni do wynajmu. Większość przestrzeni użytkowej – 23.000 mkw. – zostanie przeznaczona na biura. Lokale handlowo-usługowe na parterze budynku zajmą blisko 1.000 mkw. Standardowa powierzchnia piętra biurowego wyniesie około 1.300 mkw. Na najwyższych piętrach budynku powstaną tarasy-ogrody o łącznej powierzchni blisko 900 mkw. Karimpol Polska będzie ubiegał się o certyfikat BREEAM na poziomie Outstanding i – podobnie jak w przypadku pierwszego etapu – planuje zasilanie budynku z odnawialnych źródeł energii. Głównym wykonawcą inwestycji jest WARBUD S.A., a za projekt architektoniczny odpowiada pracownia APA Wojciechowski Architekci.